Video Artis Berpelukkan Atas Katil Tersebar..

Hari tu kan ada kecoh2 pasal satu filem dari India. Kata mereka filem tu hina Islam. Tajuk dia Vishwaroopam...

Filem tu dikatakan memberikan gambaran yang salah/serong tentang islam. Muslim dikatakan pengganas. Sekarang filem tu ditayangkan di astro plak. Kena beli ah kalau nak tengok. Kalau nak buat penilaian jujur kena tengok filem tu terlebih dahulu. Dan disebabkan filem itu juga la Ustaz Ridhuan Tee berperang dengan MIC. 

Ustaz Ridhuan Tee mengeluarkan kenyataan berbaur racist bagi membenarkan tindakan dia bila dia menentang filem itu. Dia tak highlight langsung point2 penting kenapa filem itu perlu diban dari memasuki malaysia.

Filem itu juga menjadi kontroversi di India. Di Singapore, filem itu tidak disiarkan. Diharamkan kerana kontroversi. Malaysia juga pada awalnya menarik balik penayangan filem tersebut sebelum ditayangkan semula setelah JAKIM meluluskan ia.

Ini bermaksud di malaysia filem itu ditayangkan selepas JAKIM itu sendiri membenarkan perkara itu. JAKIM telah membuat beberapa pindaan bagi membolehkan filem tersebut ditayangkan di malaysia tanpa kontroversi.

Asas kepada tindakan JAKIM itu ialah menjaga kesucian agama islam. Bagus.

Bagaimana pula dengan filem di bawah ini? Dilakonkan oleh MUSLIM. Mereka membawa imej ISLAM. Mari kita tunggu Ustaz Ridhuan Tee menegur pula pihak2 yang CUAI dalam melaksanakan tanggungjawabnya..

Hehe..

    

 

Related Posts