Norish Karman lahir anak luar nikah ada kena mengena dengan ko ke?


Baru2 neh aku tengok ada beberapa blog yang sibuk citer pasal norish karman. Dorang edarkan gambar norish karman bersama bayi. Kalau di ikutkan melalui gambar tersebut kita boleh tengok yang memang dalam gambar tersebut nampak cam norish karman baru lepas melahirkan anak. 

Sapa yang edarkan gambar tersebut ? Apa tujuan dia edarkan? Owh.. dia cakap nak bagi pengajaran..


Whatdefack!

Hey ko pregnant ek? Ko ada anak luar nikah ek?

Yup, aku ada. So?

Ko gila apa norish nak jawab macam tue kalau wartawan tanya. BODOH larh ko kalau ko fikir itu jawapan yang sesuai. Sebenarnya ramai orang tak faham. Aku tak salahkan mereka. Sebab aku dulu2 pun tak faham.

Tapi bila aku dah faham, aku rasa demm memang bebal ek pemikiran aku dedulu tue. Korang faham apa maksudnya aib kena ditutup? Maksudnya tuan punya badan kena tutup aib dia. Sekarang neh tuan punya badan = norish karman dah berusaha bagai nak rak untuk tutup aib dia.

Tapi apa pula hak ko nak buka aib dia semata2 nak bagi dia pengajaran? Dia mencurik dan merompak wang rakyat kah? Tak pun. Dia buat dosa dengan Allah swt. Aku tatau lah dia dah bertaubat ke belum atau apa. Tapi yang aku tahu dia tak berbangga nak mengaku dia ada anak luar nikah apa seme.

Yang aku tahu juga dia dah berusaha tutup selagi boleh. Jadi ko sapa nak bongkarkan kisah silam dia? Ko ingat aku nak puji? Ko ingat seme orang nak puji tindakan ko? 

FACK!!!

Salam jari tengah kaki dan tangan untuk ko.

Seseorang itu ada ruang untuk bertaubat selagi dia belum mati. Ko bukan sapa2 untuk mengadili kenapa dia bertindak nak merahsiakan hal tersebut. Sepatutnya benda begini ko tak payah susah payah nak dedahkan. Bukan urusan penting pun.

Tapi sayangnya ada masyarakat dah terperangkap dengan permainan sochai ko. Ko fikir ko dah cukup bagus dedahkan dosa norish karman? Dia buat dosa dengan Allah swt dan dia mungkin sedang memohon keampunan dari Allah swt. 

Tapi ko? Ko buat dosa dengan sapa pula? Maleh larh aku bercakap bab dosa dan pahala. Aku pun tak betul. Tapi aku siyes tak boleh terima alasan mengarut macam neh. Hanya kerana dia berusaha menutup aib dia, itu tak bererti bila dia menipu untuk menutup perbuatan tersebut dia berdosa.

Ko takan expect dia nak mengaku dengan penuh bangga2 kan? Sebenarnya tindakan norish itu betul. Kita kena berusaha tutup aib kita. Tindakan orang yang edarkan gambar norish karman itu bodoh. Sebab dia ingat dia lebih hebat dari Allah swt. Allah swt pun bagi orang ruang untuk bertaubat, tapi dia? No.. dia cakap untuk pengajaran. 

Pengajaran apa yang ko dan aku dapat kat sini? Aku tak dapat apa2 kecuali aku rasa nak maki orang yang berlagak sochai.  Ya, ko jangan ingat aku bekap perzinaan, kes orang lahirkan anak luar nikah apa seme. No. 

Aku tahu yang salah tetap salah. Yang haram tetap haram. Bukan saja yang berzina itu salah, yang melahirkan anak luar nikah itu salah bahkan yang mendedahkan aib orang juga adalah salah. Sekarang neh orang yang bertindak nak bagi pengajaran itu sendiri perlu diajar. Ajar lah diri ko sendiri. Ko kan suka bagi pengajaran. Cepat aku nak tengok bagaimana ko mengajar diri ko sendiri. Bullshit!

Related Posts